Rapporten

De ene is goed in dat , terwijl een ander uitblinkt in dat.
We kunnen allemaal wel iets,
daarom zeggen cijfers weinig of niets.
WIJ bekijken ieder kind in zijn totaliteit,
want tenslotte heeft ieder zijn eigenheid.
Hoe je het ook draait of keert,
met een aanmoediging of een schouderklop is ieder kind vereerd.

 

Herfstvakantie: 1ste leerjaar : rapport met het gemiddelde van dagelijks werk en evaluaties na elke leerstofblok.
Kerstvakantie: 1ste : rapport met het gemiddelde van dagelijks werk en evaluaties na elke leerstofblok.
                      2de tot 6de leerjaar : gemiddelde van dagelijks werk + evalueren na elke leerstofblok.
Paasvakantie: 1ste leerjaar : rapport met het gemiddelde van dagelijks werk en evaluaties na elke leerstofblok.
Einde schooljaar: 1ste : rapport met het gemiddelde van dagelijks werk en evaluaties na elke leerstofblok.
                      2de tot 6de leerjaar : gemiddelde van dagelijks werk + evalueren na elke leerstofblok.
2 oudercontacten op vraag -->herfstvakantie en paasvakantie

 

Het rapport geeft een overzicht van de resultaten en de gegevens.
Voor de expressieactiviteiten wordt de rapportering verwoord en niet met een cijfer uitgedrukt.
Voor de andere activiteiten wordt een cijferbeoordeling vermeld maar wat voor ons nog belangrijker is, zijn de prestaties van je kind die steeds gekaderd worden met een woordelijke bepaling. Op die manier weet je als ouder perfect waar je kind goed in is en waar nog eventuele werkpunten zich bevinden.